Zakończyliśmy etap weryfikacji projektów. Wszystkie projekty, które zakwalifikowały się do głosowania w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego otrzymały swój indywidualny numer. Obecnie można rozpocząć promocję swojego projektu. Jak to zrobić?
.
Marketing szeptany
Zachęcamy, aby o swoim pomyśle opowiadać znajomym, sąsiadom, członkom rodziny. Każdą osobę poproś o rozpowszechnienie informacji o twoim projekcie. Do rozmów zaproś mieszkańców, dla których twój pomysł będzie szczególnie ważny. Ich rekomendacje mogą być jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł promocji i pozwolą zdobyć jeszcze więcej głosów. Przypominaj zasady głosowania: głosujemy elektronicznie od 6 do 16 września oddając od razu 4 głosy – dwa na projekty rejonowe i 2 na projekty ogólnomiejskie. Im więcej osób zaangażowanych tym lepsze efekty. Pamiętaj każdy mieszkaniec miasta bez w względu na wiek i miejsce zamieszkania w Tychach może zagłosować na twój projekt.
.
Plakat, ulotka a może post?
Kto lepiej opowie o twoim projekcie niż ty sam? Opisz swój projekt – krótko w prostych zadaniach: czego dotyczy, gdzie będzie realizowany i dlaczego warto na niego zagłosować. Ten opis możesz wysłać mailem do znajomych, zamieścić na swoim profilu na Facebooku lub na plakacie czy ulotce. Możesz nagrać kilkunastosekundowy filmik i opublikować go na Instagramie lub You Tubie. Przed głosowaniem możesz wysłać znajomym smsy przypominające numer twojego projektu. Promuj swój projekt na wiele różnych sposobów:
- plakaty, ulotki – sprawdzą się zwłaszcza dla osób starszych, które nie korzystają z Internetu (przed dystrybucją tego typu materiałów zapytaj właściciela budynku, sklepu, terenu czy możesz je tu przykleić, zostawić);
- organizacja spotkania – można zorganizować je w miejscu, którego dotyczy twój projekt;
- wykorzystaj Internet – poczta e-mail, profile na mediach społecznościowych, strony internetowe itp. – to formy, dzięki którym dotrzesz do większej liczby mieszkańców.
.
Pamiętaj, aby na wytworzonych materiałach promocyjnych zamieścić logo Budżetu Obywatelskiego. Grafiki dostępne są w zakładce Budżet Obywatelski 2025 DO POBRANIA To pozwoli mieszkańcom od razu skojarzyć, że jest to zadanie z Budżetu Obywatelskiego i, że można na nie oddać swój głos.