Od 10 do 20 września trwać będzie głosowanie na projekty złożone do Budżetu Obywatelskiego. Aby zachęcić mieszkańców do oddania głosu na dany projekt warto go wypromować. Tylko przekazanie czytelnej informacji o projekcie pozwoli na uzyskanie dużej liczby głosów i w efekcie jego realizację.
I ETAP Największe znaczenie ma dotarcie do mieszkańców z informacją o Twoim projekcie. Kluczowe jest więc stworzenie interesującego przekazu – w prostych słowach opisz swój projekt. Wykorzystaj więcej niż jeden kanał przekazu informacji.: strona internetowa, FB, maile, plakaty, ulotki.
II ETAP Ważne jest zachęcenie odbiorcy do głębszego zapoznania się z projektem. Istotna jest więc komunikacja oparta na szablonie. Napisz: czego dotyczy projekt, gdzie, kiedy i w jaki sposób będzie realizowany i przede wszystkim dlaczego mieszkańcy powinni zagłosować na Twój projekt.
III ETAP Wykorzystaj potencjał komunikacyjny odbiorcy. Zachęć wszystkich do nagłośnienia informacji o Twoim projekcie. Osoby, które widzą jego zasadność chętnie będą o nim rozmawiać ze swoimi znajomymi. Ich rekomendacje mogą być jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł promocji i pozwolą zdobyć jeszcze więcej głosów.
KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI:
- Plakat – duży, czytelny, mało informacji – zachęcający do zapoznania się z tematem na stronie internetowej;
- Ulotki, broszury – czytelne, należy zastanowić się nad ich kolportażem;
- Strona internetowa projektu / wizytówka internetowa – opisać na niej: tytuł projektu, autora, opis projektu, jego cele, szacunkową wartość i termin realizacji (t.j. rok 2022), zdjęcia, mapy, filmiki video);
- Media społecznościowe – posty na FB, Instagramie, blog nt. projektu, zdjęcia, nakładki na konto, ogłoszenia i banery internetowe, artykuły w internecie, filmy, prezentacje Power Point, mailing;
- Wydarzenia promocyjne – należy zastanowić się czy takiego nie zorganizować – np.: spotkanie pod blokiem w celu zachęcenia do głosowania na dany projekt i uzyskania odpowiedzi na pytania do autora;
Artykuł „Czas na promocję projektów”