PROMOCJA PROJEKTU DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO W PIGUŁCE

Od 10 do 20 września trwać będzie głosowanie na projekty złożone do Budżetu Obywatelskiego. Aby zachęcić mieszkańców do oddania głosu na dany projekt warto go wypromować. Tylko przekazanie czytelnej informacji o projekcie pozwoli na uzyskanie dużej liczby głosów i w efekcie jego realizację.

I ETAP Największe znaczenie ma dotarcie do mieszkańców z informacją o Twoim projekcie. Kluczowe jest więc stworzenie interesującego przekazu – w prostych słowach opisz swój projekt. Wykorzystaj więcej niż jeden kanał przekazu informacji.: strona internetowa, FB, maile, plakaty, ulotki.

II ETAP Ważne jest zachęcenie odbiorcy do głębszego zapoznania się z projektem. Istotna jest więc komunikacja oparta na szablonie. Napisz: czego dotyczy projekt, gdziekiedy i w jaki sposób będzie realizowany  i przede wszystkim dlaczego mieszkańcy powinni zagłosować na Twój projekt.

III ETAP Wykorzystaj potencjał komunikacyjny odbiorcy. Zachęć wszystkich do nagłośnienia informacji o Twoim projekcie. Osoby, które widzą jego zasadność chętnie będą o nim rozmawiać ze swoimi znajomymi. Ich rekomendacje mogą być jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł promocji i pozwolą zdobyć jeszcze więcej głosów.

 

KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI:

  • Plakat – duży, czytelny, mało informacji – zachęcający do zapoznania się z tematem na stronie internetowej;
  • Ulotki, broszury – czytelne, należy zastanowić się nad ich kolportażem;
  • Strona internetowa projektu / wizytówka internetowa – opisać na niej: tytuł projektu, autora, opis projektu, jego cele, szacunkową wartość i termin realizacji (t.j. rok 2022), zdjęcia, mapy, filmiki video);
  • Media społecznościowe – posty na FB, Instagramie, blog nt. projektu, zdjęcia, nakładki na konto, ogłoszenia i banery internetowe, artykuły w internecie, filmy, prezentacje Power Point, mailing;
  • Wydarzenia promocyjne – należy zastanowić się czy takiego nie zorganizować – np.: spotkanie pod blokiem w celu zachęcenia do głosowania na dany projekt i uzyskania odpowiedzi na pytania do autora;

Artykuł „Czas na promocję projektów”

Materiały do pobrania:

na www promocja projektów

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. do zapewnienia bezpieczeństwa. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X