CZAS NA PROMOCJĘ PROJEKTÓW!

Twój projekt do Budżetu Obywatelskiego znalazł się na liście do głosowania? To świetnie! Przeszedł weryfikację formalną i merytoryczną, został szeroko skonsultowany z wydziałami oraz jednostkami i jest możliwy do realizacji. Teraz należy przekonać mieszkańców, by na niego zagłosowali. Celem jest zapoznanie jak największej liczby tyszan z Twoim pomysłem. To dzięki ich głosom Twój wniosek ma szansę na realizację. Ale jak zyskać poparcie mieszkańców?

GOTOWY PLAKAT
Mamy dla Ciebie przygotowany plakat. Jest on dostępny w zakładce materiały do pobrania TUTAJ. Pobierz go, wydrukuj, wpisz tytuł swojego projektu oraz krótko go opisz. Przy opisie projektu możesz skorzystać z tekstu, który zamieściliśmy przy Twoim projekcie na stronie z listą projektów do głosowania. Odszukaj swój projekt po kategorii lub po dzielnicy TUTAJ.

A MOŻE WŁASNY PLAKAT LUB ULOTKA?
Chcesz się wyróżnić? Masz zdolności graficzne? Zaprojektuj swoje własne materiały informacyjne. Może to być plakat, ulotka a nawet broszura. Zainspiruj się kolorami naszego logo i przyciągnij wzrok sąsiadów. Wśród haseł, które możesz wykorzystać są te, które będą zachęcać do zagłosowania na Twój pomysł, np.: „Zagłosuj!”, „Bo to Twój wybór!”, „Masz czas do…!”, „Wejdź na stronę razemtychy.pl”. Możesz odwołać się do przestrzeni, której wniosek dotyczy: „Nasze osiedle będzie piękniejsze!”, „Nowy chodnik – większe bezpieczeństwo!” albo do tematu: „Spotkanie, które integruje!”, „Spotkajmy się na festynie!” itp. Na plakatach i ulotkach należy krótko wskazać w jaki sposób i kiedy będzie można wybrać Twój pomysł. Nie ma sensu się rozpisywać. Nie zapomnij dodać #bowtychach Zanim wydrukujesz swoje materiały daj je w kilku egzemplarzach do przeczytania bliskim – niech Ci doradzą i sprawdzą literówki. Uważaj na żarty i oryginalne pomysły – nie każdy może je zrozumieć.

OK. A CO Z DYSTRYBUCJĄ?
Nie marnuj tuszu i papieru. Przemyśl w ilu miejscach będziesz mógł powiesić plakaty i rozłożyć ulotki i wydrukuj ich tylko tyle ile potrzebujesz. Do pomocy w dystrybucji zachęć swoich znajomych, którzy wierzą w Twój projekt.
Pamiętaj, że plakaty możesz ZA ZGODĄ właścicieli obiektów powiesić na osiedlowym sklepie, w gablocie parafialnej lub na klatce schodowej.
Jeśli rozdajesz ulotki, rób to w sposób serdeczny. Bądź gotowy do rozmowy. Zachęcaj, ale nie bądź nachalny. Po przeprowadzonej kampanii – posprzątaj. Zbierz plakaty oraz niewykorzystane ulotki i wyrzuć je do pojemników na papier.

A MOŻE PRZEZ INTERNET?
Coraz więcej osób, również starszych korzysta z dobrodziejstw nowych mediów. Swój projekt możesz promować również w internecie. Jeśli potrafisz załóż stronę internetową, na której opiszesz swój pomysł. Dobrym rozwiązaniem jest założenie profilu na FB lub chociaż napisanie posta na swoim koncie z prośbą udostępnienie i zalajkowanie. W tym wypadku również dopiszcie #bowtychach. Ułatwi to odszukanie projektów w gąszczu informacji. Można również wysłać do znajomych tyszan maila z informacją kiedy odbędzie się głosowanie i sugestią, że to Twój projekt jest wart ich głosu.

MARKETING SZEPTANY
Najskuteczniejszy jest marketing szeptany. Opowiadaj o swoim pomyśle i zachęcaj innych, by o nim opowiadali. Zdobądź grono ambasadorów, którzy pomogą Ci w jego promocji.

W tym roku każdy mieszkaniec, niezależnie od wieku - ma do dyspozycji 2 głosy – jeden, który odda na projekty ogólnomiejskie dotyczące całego miasta i jeden, na projekty ogólnomiejskie dotyczący określonego rejonu miasta. Głosowanie rozpoczyna się 11 września a zakończy 21 września.

Nie przegapcie żadnej okazji do promocji swojego pomysłu. Powodzenia!

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X