28 stycznia rozpoczyna się kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego

Startuje 8. edycja Budżetu Obywatelskiego! W poprzedniej edycji BO została złożona rekordowa liczba 225 wniosków, z czego aż 165 trafiło pod głosowanie a 79 zostanie zrealizowanych. Mamy nadzieję, że i w tym roku dzięki kreatywności mieszkańców zostanie złożonych dużo ciekawych wniosków. Na realizację pomysłów mieszkańców w 2022 r. zaplanowano 5 mln zł.

Harmonogram 8. edycji Budżetu Obywatelskiego:

  • Zgłaszanie projektów: od 28 stycznia do 25 lutego 2021 r.
  • Weryfikacja formalna i merytoryczna zgłoszonych projektów: od 26 lutego do 14 maja 2021 r.
  • Spotkania z mieszkańcami: od 17 maja do 17 czerwca 2021 r.
  • Odwołanie się od oceny negatywnej: od 21 czerwca do 28 czerwca 2021 r.
  • Rozpatrywanie odwołań: od 29 czerwca do 12 lipca 2021 r.
  • Promocja projektów przez mieszkańców: od 13 lipca do 20 września 2021 r.
  • Głosowanie na projekty: od 10 do 20 września 2021 r.
  • Ogłoszenie wyników głosowania: do 7 października 2021 r.
  • Realizacja wygranych projektów: rok 2022.

I ETAP – ZGŁOSZENIE PROJEKTU
Wniosek może zgłosić każdy mieszkaniec miasta.

Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią, poproś o zgodę rodzica / opiekuna prawnego.

Projekt należy złożyć na aktualnym formularzu zgłoszeniowym, który możesz:

  • pobrać z zakładki "Do pobrania"
  • odebrać w Głównym Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Barona 30, pok. 209

lub w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy al. Niepodległości 49.

Wnioski do BO można składać w 2 kategoriach:

a) projekty ogólnomiejskie dotyczące ogółu mieszkańców - 500 000 zł

  • projekty skierowane są do mieszkańców całego miasta, m.in.: zadania na terenie parków, OW Paprocany, wybiegi dla psów itp.;
  • ich lokalizacja obejmuje co najmniej 2 okręgi konsultacyjne;
  • dotyczą placówek oświatowych;
  • wymagana liczba osób popierających wniosek to 40 osób.


b) projekty ogólnomiejskie dotyczące określonego rejonu miasta - 4 500 000 zł

  • mają charakter lokalny i zostaną przyporządkowywane jednemu z dotychczasowych okręgów konsultacyjnych;
  • wymagana liczba osób popierających wniosek to 15 osób.

Wypełniony formularz można:

  • złożyć osobiście w Głównym Punkcie Konsultacyjnym lub BOK UM Tychy;
  • wysłać listownie na adres: Urząd Miasta Tychy Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Barona 30 pok. 209; 43-100 Tychy;
  • zeskanować wniosek i wysłać go na adres: (jednak w tym wypadku: oryginał należy dostarczyć do Głównego Punktu Konsultacyjnego w ciągu 7 dni!).

 

Wsparcie oferowane mieszkańcom na etapie zgłaszania projektów

Dla wszystkich osób zainteresowanych został przygotowany poradnik: "Jak wypełnić formularz?"

Ponadto od 28 stycznia pracownicy Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta będą pełnić dyżur konsultacyjny.

Aby uzyskać pomoc w wypełnieniu formularza, doprecyzowaniu pomysłu czy oszacowaniu kosztów jego realizacji należy zadzwonić pod numer 32 776 34 55 lub napisać mail na adres kontakt @razemtychy.pl

 

Masz pomysł na Tychy?

Zgłoś projekt do kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok!

Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br.

Fomularze dostępne są w zakładce "Do pobrania"

Zapraszamy wszystkich, którzy chcą się zaangażować społecznie w budowanie naszego miasta. Liczymy na zaangażowanie mieszkańców także w tej edycji budżetu obywatelskiego!

grafika na stronę BO1

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. do zapewnienia bezpieczeństwa. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X